Saturday, May 17, 2014

Amalan Bebas Hutang

Ko dah baca 'Tips Bebas Hutang'. Ni pulak saya nak bagi amalan bebas hutang khas untuk umat Islam. Maklumlah kita hidup ni mengikut kehandak Allah SWT. Kita hanya mampu berusaha tapi Dia yang menentukan.



1. Baca doa ni 3 kali pagi dan petang. Baca bahasa melayu pu tak apa. Yang penting kita faham.

  Ya Allah, aku berlindung kepada Mu dari kesusahan dan kesedihan, aku berlindung kepadaMu dari kelemahan dan kemalasan, aku berlindung kepadaMu dari ketakutan dan kefakiran, dan aku berlindung kepadaMu dari himpitan hutang dan paksaan orang.

2. Baca Al-Fatihah 300 kali
   Laa hawl walaa quwwata illaa billahil aliyyil azhim 41 kali
   Kemudian berdoa kepada Allah

3. Banyakkan bersedekah. Bersedekahlah kerana Allah. InsyaAllah Allah akan balas kita sekurang-kurangnya 10 kali ganda daripada berapa banyak yang kita sedekahkan.

4. Istigfar 1000 kali sehari. Mungkin rezeki kita tidak berkat dengan banyaknya dosa yang kita lakukan.

Amalan tu korang boleh amalkan sikit-sikit. InsyaAllah hutang korang akan langsai dan jiwa akan berasa lebih tenang.

No comments:

Post a Comment